نقش یک دخترخاص در ایجاد داعش+معرفی کتاب

نقش اول‌ تمام رمان‌ها زن است. اگر زن نقش اصلی را ندارد، نقش مؤثری دارد. محمدرضاحداد پور جهرمی نویسنده کتاب می‌گوید: «اگر همه‌ی این‌ مطالب واقعی بود، من را به جرم افشای اطلاعات امنیتی اعدام می‌کردند! تمام این‌ها اطلاعات سوخته و آشکاری است که اگر کسی اهل مطالعه با رویکرد مسائل امنیتی و استراتژیک باشد، این کلیدواژه‌ها را پیدا می‌کند. قصد نگارش پنجاه رمان را دارم!».
درباره کتاب
این کتاب به داستان دختر دورگه اسرائیلی- عربی که با سه خواهر دیگرش در اداره متساوا وابسته به دستگاه جاسوسی موساد در اسرائیل رشد کرده و به مأموریت‌های اطلاعاتی- امنیتی می‌پردازند. در هر ماموریت اسمی برایشان انتخاب می‌شود، مهمترین ماموریت این دختر صهیونیست را که تشکیل داعش است. نویسنده در این داستان، دستگاه‌های مختلف جاسوسی اسرائیل را معرفی و اهداف و ماموریت‌های هر یک را از ابتدای پیدایش تا کنون بیان می‌کند. این چهار خواهر با یکدیگر ارتباط چندانی ندارند و پدر و مادری ندیده‌اند و در فضای خانواده هرگز حضور نداشته‌اند و از ابتدا یک مأمور اطلاعاتی و امنیتی تربیت شده‌اند.

داستان از این قرار است که دختری جوان به نام حیفا که در این مأموریت نامش را حفصه گذاشته بودند، پس از اتمام کارش در افغانستان، به اسرائیل بازمی‌گردد تا با ابعاد و اجزای ماموریت جدیدش در کشور عراق آشنا شود. دستگاه‌های کوچک خاصی در اندام‌های مختلف بدن او توسط یک تیم پزشکی در موساد کار گذاشته می‌شود و او توسط شخصی که هویتش در داستان مخفی است با ماموریت خود آشنا می‌شود و به عراق اعزام می‌شود و در زندان ابوغریب زندانی شده و مثل سایر زندانیان عراقی شکنجه می‌شود. به عربی مسلط است اما اعراب اصیل، لهجه عبری او را تشخیص می‌دهند. پس از مدت کوتاهی به سلول دو مرد زندانی القاعده به نام‌های ابومحمد العدنانی و دکتر ابراهیم عواد از نوادگان جعفر کذاب که هدف این ماموریت هستند منتقل می‌شود و مثل مسلمانان به عبادت می‌پردازد و چنان تظاهر می‌کند که در نظر زندانیان زنی مسلمان، با تقوا و زاهد به‌نظر برسد.
در اصل ماموریت حیفا، شستشوی مغزی، انحراف فکری و آماده‌سازی این دو مرد برای تشکیل دولت شیطانی داعش در عراق و سوریه است.
در صحنه‌های متعددی از داستان آمیخته‌ای از سکس و خشونت ترسیم شده است و انواع شکنجه‌ها و تجاوزهای جنسی که داعشیان بر مردم بی‌دفاع عراق و سوریه تحمیل می‌کردند بیان شده است. منظر دیگری از داستان، خواننده را با از بین رفتن غیر قابل باور و وحشتناک امنیت مواجه می‌کند و در سطر به سطر آن تصویری از نابودی شهرها و از بین رفتن ناگهانی امنیت ملی مشاهده می‌شود.
نقطه‌های قوت داستان در واقعی جلوه دادن، تصویرگری خیالی، تجسم داستان در قالب واقعیت و ملموس بودن آن است. خواننده در بخش‌های مختلف داستان احساس حضور می‌کند و تصاویر زنده و واقعی به نظر می‌رسند.
این داستان مستند به وقایع تاریخی است که به شهادت کتاب، پنجاه درصد کتاب را شامل می‌شود و الباقی به منظور جذابیت توسط نویسنده به شکل داستانی درآمده است. اکثر اسامی و تاریخ نگاری‌ها قابل مشاهده در منابع اینترنتی و بقیه موارد به جهت مسائل امنیتی در کتاب ذکر نشده است.

بخشی از کتاب
در بخشی از داستان، حیفا یک روحانی جوان شیعه را در زندان ابوغریب به قتل می‌رساند. چون به تبلیغ دین و مذهب شیعه می‌پرداخت. حیفا در گفتگو با مسئول زندان می‌گوید: "شما که بهتر از من می‌دانید یهودی‌ها معتقدند که دشمن باید حذف شود. مخصوصا اگر شیعه باشد و اهل تبلیغ علیه یهود باشد. می‌دانید که کجا نوشته؟ این ساده‌ترین درس تلمود هست که از آن به عنوان تورات شفاهی یاد می‌شود. اما من بین بد و بدتر دست به انتخاب زدم. چون در پژوهشکده شیعه‌شناسی سازمان، مستقر در شهر تل آویو، آموخته‌ام که خون شیعه هر کجا ریخته شد، همان جا شیعه‌پرور می‌شود".


همچنین بخوانید...

19 مرداد 1399 جبهه مگ معرفی دارالخلافه خلیفه ابوبکرالبغدادی عراق اسرائیل کتاب حجره پریا کتاب کف خیابون محمدرضا حدادپورچهرمی کتاب حیفا حیفا سوریه داعش

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
بایگانی نوشته‌ها
موردی وجود ندارد.